Kevään mittaan ollaan jo äitikavereiden (vilkutus vaan _o/ jos/kun tätä luette) kanssa suunniteltu tän kevään Korkeasaari-retkeä. Onhan tämä retki tullut jo perinteiseksi. Ekan kerran tälläisellä porukalla kävimme vuonna 2003 alkukesästä ja joka vuosi retki on toistunut :) Ja lapset kasvaneet.

Tänä vuonna toinen äitikaveri lapsineen tuli meille yöksi, ettei perjantai aamulla tarvitse ensin Tampereelta matkustaa Helsinkiin. Riitti kyllä aamulle muutenkin puuhaa. Eväät, lapset ja reput reissukuntoon ja junalle. 9.41 lähti  matalalattiajuna, jolla matkustimme Helsinkiin.  Nopea kävely (jos voi sanoa lasten kanssa kävelyä nopeaksi) kauppatorille ja lauttaan. Ehdimme juuri 10.30 lähtevään lauttaan. Lauttamatka oli jo elämys, ilma oli hieno ja pääsimme yläkannelle ihailemaan maisemia! Lautta- ja sisäänpääsy maksu oli aikuisilta 10 euroa tänä vuonna ja edelleen alle 7 vuotiaat lapset pääsivät ilmaiseksi. Tämä muistiin, jos ensi vuona mietitään, paljon reissu maksoi. Junallahan pääsimme ilmaiseksi, kun oli rattaat mukana...

Rantauduttuamme Korkeasaareen mietimme miten saari kierretään. Päätimme kiertää ensin talot (Amazonia ja Africasia) ja sitten katsella muita eläimiä. Eväät söimme talojen jälkeen. Olin hankkinut kertakäyttögrillin jolla grillailimme makkaroita. Lokit olivat hieman röyhkeitä ja jos kukaan ei olisi vahtinut grilliämme, olisi makkaratkin viety grillistä :/

Vaikka eläinten ruokinnat menivät hieman ohi, niin näimme vaikka mitä eläimiä. Karhun pentuineen leikkimässä, amurinleopardin miettimässä miten saisi lihapalan puusta, leijonan haukottelemassa ihan lasin lähellä ja paljon muuta!!!

Vaikka reissu oli hermoja koetteleva ja rankka kaikinpuolin. Todennäköisesti suuntaamme taas vuoden kuluttua samalle reissulle! :)

Tulomatkalla jäimme vielä senaatintorille katsomaan Etelä-Karjala esittäytyy- maakuntatapahtumaa. Rokki soi ja vauvankin jalka vipatti! :D  Esikoinen nukahti lopulta Tuomiokirkon rappusille ja jouduin pojan laittamaan rattaisiin. Asemalle työnsin Esikoista rattaissa ja Kuopusta kannoin liinassa. Jiihaa! Tulipa liikuntaa vielä loppuillastakin :D

Askelia koko päivänä 12035! Että ihan kivasti liikuntaa! ;)